rekrutacja

Jak prowadzić rekrutację?

Budowanie Zespołu
Jak pokazują najnowsze badania, u podstaw niepowodzeń w pracy leżą: brak zdolności przywódczych (26%), mała inteligencja emocjonalna (23%), słaba motywacja (17%) i cechy osobowościowe nie pasujące do wykonywanego stanowiska (15%). Zwrócenie uwagi na te cztery obszary może sprawić, że każda rekrutacja zakończy się wyłonieniem właściwego pracownika. Podczas rozmowy rekrutacyjnej często skupiamy się na technicznych umiejętnościach kandydata, pomijając jego zdolności interpersonalne. Nie należy jednak zapominać, że techniki zawsze można się nauczyć, natomiast zmiana osobowości pracownika jest trudnym wyzwaniem. Poznając zachowania kandydata w przeszłości, możemy dowiedzieć się jaki będzie jego stosunek do przełożonego i współpracowników w przyszłości. Poniżej przedstawiam w jaki sposób prowadzić rekrutację, żeby określić poziom motywacji i zdolności interpersonalnych kandydata.