Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
Mowa ciała

Jak niewerbalnie komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
W komunikacji niewerbalnej, oprócz dystansu i kontaktu wzrokowego, istotne są gesty, odpowiednia postawa i mimika. Możemy zapanować nad naszą mową ciała i wykorzystać ją do przekonania odbiorcy do naszego pomysłu, idei, wypowiedzi lub po prostu "przeciągnąć" rozmówcę na naszą stronę. Poniżej przedstawiamy kilka środków perswazji niewerbalnej.
Komunikacja niewerbalna.

Jak usprawnić komunikację niewerbalną?

Relacje Interpersonalne
Komunikacja niewerbalna, inaczej mówiąc język ciała, odgrywa niewątpliwie, istotną funkcję w porozumiewaniu się z innymi ludźmi na co dzień. Mowa ciała informuje nas świadomie lub nieświadomie o intencjach naszego rozmówcy, emocjach, samopoczuciu, pozycji społecznej, wykształceniu itp. Podczas kontaktów z innymi ludźmi, w trakcie wystąpień publicznych, czy w pracy warto znać i stosować określone zasady dotyczące efektywnej komunikacji. Poniżej przedstawiamy porady dotyczące właściwej komunikacji niewerbalnej.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
mowa ciała

Jak odczytywać mowę ciała?

Relacje Interpersonalne
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
dobry szef

Jaki powinien być dobry szef?

Relacje Interpersonalne
Narzekanie na szefa jest jedną z ulubionych weekendowych rozrywek naszych rodaków. Rzadko słyszymy opinie o tym, że czyjś szef jest rozsądnym, odpowiedzialnym człowiekiem, kompetentnie wykonującym swoje obowiązki. Za to bardzo często słyszy się zarzuty typu: „Mój szef jest nienormalny”, „On nic nie umie”, „ Nie ma o tym pojęcia, a wszystkich krytykuje”, „Traktuje nas jak śmieci”. Jak więc stać się takim szefem, jakiego życzyliby sobie pracownicy?
skuteczna komunikacja

Jak się skutecznie komunikować?

Relacje Interpersonalne
Dobra umiejętność komunikacji jest bardzo ważna w życiu codziennym. Umiejętności komunikacyjne potrzebne są ci w życiu codziennym, stosunkach międzyludzkich i pracy. Niestety nie wszyscy potrafią się skutecznie komunikować. Wielu mądrym i utalentowanym ludziom nie udaje się dostać dobrej pracy, ani zrobić kariery tylko dlatego, że nie posiadają zdolności komunikacyjnych. Nie możesz pozwolić, aby to spotkało także ciebie. Niezależnie od tego ile masz lat możesz nauczyć się skutecznej komunikacji. Wystarczy odrobina pewności siebie i opanowanie podstawowych zasad komunikowania się i z powodzeniem nauczysz się jak przekazać wszystko, co będziesz chciał i dogadasz się z każdym człowiekiem(a to z pewnością przyda ci się w życiu). Poniżej znajdziesz wskazówki jak się skutecznie komunikować.
podanie ręki, uścisk dłoni

Jak poprawnie podawać rękę?

Public Relations
Powiedzmy sobie szczerze: niektórzy ludzie, zwłaszcza wysokiej klasy biznesmeni i politycy, naprawdę wiedzą jak odpowiednio podać dłoń. Jeśli dodatkowo uświadomisz sobie, że odpowiedni uścisk dłoni ma decydujący wpływ na wynik negocjacji, wyborów, czy rozmowy o pracę, zrozumiesz, jak ważna jest umiejętność poprawnego podawania ręki.
pracownicy

Jak wydawać polecenia?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Jesteś kierownikiem i masz problem ze swoimi podwładnymi? Nie chcą wykonywać Twoich poleceń lub wykonują je bardzo niechętnie? Jeśli chcesz uniknąć nieprzyjemnej atmosfery z tym związanej, dowiedz się jak umiejętnie wydawać polecenia swoim pracownikom. Jest to umiejętność potrzebna każdemu, kto zarządza pracą grupy ludzi. Kwalifikacje kierownictwa można mierzyć przede wszystkim sposobem zarządzania.