Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
prezentacja

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Relacje Interpersonalne
Często podczas spotkań biznesowych lub naukowych wygłasza się prezentacje na różny temat. Przygotowanie takiej prezentacje z pozoru wydaje się banalne, lecz wymaga to dużo pracy i zaangażowania. Aby prezentacja była spójna i interesująca trzeba przestrzegać kilku ważnych reguł. Poznasz je czytając ten artykuł.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
gniew

Jak kontrolować gniew?

Relacje Interpersonalne
Na pewno nie raz w życiu ogarnęło cię uczucie gniewu. Zżerało cię ono od środka, aż w końcu doprowadzało do ataku złości. Oto kilka sposobów, które pomogą ci kontrolować gniew i lepiej zapanować nad swoimi emocjami.
mowa ciała, komunikacja niewerbalna, komunikacja interpersonalna, język ciała, mowa ciała a sukces, mowa ciała a gesty

Jak korzystać z mowy ciała w kontaktach z innymi ludźmi?

Relacje Interpersonalne
Umiejętność odpowiedniego wykorzystania mowy ciała może mieć znaczny wpływ na łatwość nawiązywania kontaktów, atrakcyjność i pozytywny nastrój. Nie ma jednej konkretnej zasady jak korzystać z mowy ciała. To co robisz może zostać różnie zinterpretowane w zależności od kontekstu i osoby, z którą akurat rozmawiasz. Poniżej przedstawiam kilka zachowań składających się na mowę ciała. Mam nadzieję, że ich dopracowanie pomoże ci w lepszy sposób komunikować się z otoczeniem.
podanie ręki, uścisk dłoni

Jak poprawnie podawać rękę?

Public Relations
Powiedzmy sobie szczerze: niektórzy ludzie, zwłaszcza wysokiej klasy biznesmeni i politycy, naprawdę wiedzą jak odpowiednio podać dłoń. Jeśli dodatkowo uświadomisz sobie, że odpowiedni uścisk dłoni ma decydujący wpływ na wynik negocjacji, wyborów, czy rozmowy o pracę, zrozumiesz, jak ważna jest umiejętność poprawnego podawania ręki.
Złe emocje

Jak kontrolować emocje?

Relacje Interpersonalne
Kontrolowanie emocji nie jest równoznaczne z ich ignorowaniem. Wiąże się ono z właściwym rozpoznaniem emocji i umiejętnością ich wykorzystania lub zmienienia. Możemy wyróżnić cztery podstawowe emocje: gniew, strach, lęk i smutek. W opisanym poniżej przykładzie analizuję w jaki sposób można zredukować lub całkowicie wyeliminować jedną z nich – smutek. Opisana tu technika ma jednak równie dobre zastosowanie do pozostałych emocji.
przywódca

Jak być dobrym przywódcą?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Jesteś jednym z pracowników, którzy mogą starać się o awans na stanowisko managera? Może ze względu na fakt, iż wielu kierowników poszło już na emeryturę, masz szansę zostać liderem i poprowadzić swój zespół do wspólnego celu? Firma nie ma czasu lub pieniędzy na to, żeby odpowiednio cię przeszkolić, a spodziewa się natychmiastowych rezultatów?
Zastosuj się do poniższych wskazówek, a będziesz na dobrej drodze żeby stać się szanowanym liderem.
konflikt w pracy

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Atmosfera W Pracy
Starcia różnych osobowości są nieuniknione w każdym skupisku ludzi, a w szczególności w miejscu pracy. Spędzanie ze współpracownikami po 40 godzin na tydzień często może prowadzić do spięć. Przewlekły lub nierozwiązany konflikt jest jak ropiejąca rana. Wzrasta poziom stresu, potęguje się napięcie, a całe miejsce pracy odczuwa skutki takiej sytuacji. Jednak nie wszystkie konflikty muszą być szkodliwe. Właściwie rozwiązane, mogą oczyścić atmosferę i zapewnić załodze nowe spojrzenie na dany temat. Istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, żeby przebrnąć przez niektóre delikatne tematy, rozwiązać już zaistniałe konflikty i stworzyć pozytywną atmosferę w miejscu pracy.