Blender

BLENDER - Podstawy grafiki 3D: Interfejs

Grafika
Zapewne wielu z Was nieraz patrząc na trójwymiarowe obrazy lub gry zastanawia się jak to wszystko powstaje. Szczerze powiedziawszy od takich myśli zaczęła się właśnie moja pasja i zamiłowanie do grafiki komputerowej. Stworzenie prostej i ładnej grafiki to nie żadne czary. Sam jestem samoukiem i uczyłem się z zagranicznych stron internetowych, niestety w Polsce jest takich mało, dlatego w wolnej chwili chciałbym przeprowadzić Was przez ogrom nie bardzo skomplikowanego i darmowego programu graficznego – Blender. Stworzenie w nim prostych brył lub czegoś lekko skomplikowanego to nic trudnego, dlatego chciałbym Wam przedstawić poradnik jak zawładnąć nad interfejsem Blender`a, a w następnych częściach krok po kroku uczynię z Was grafików.

BLENDER - Światło i Render

Grafika
W pierwszej części BLENDER - Podstawy grafiki 3D: Interfejs nauczyliście się podstaw dotyczących obsługi programu. Teraz na dobry początek pokażę Wam jak dobrze ustawić światło na scenie by Wasza bryła/przedmiot dobrze wyglądał podczas Renderingu. Do wyboru mamy w górnym panelu Render na silniku Blendera czyli statystyczna grafika lub Cycles Render - najnowszy i najbardziej realistyczny silnik stworzony na potrzeby Blendera. Ta część będzie o podstawowym silniku - Blender Render.