opalanie w solarium

Co warto wiedzieć o solarium?

Zabiegi na ciało
Lekko zabrązowiona skóra sprawia, że czujemy się atrakcyjne. Zanim jednak ułożysz się na łóżku w solarium, pomyśl dwa razy, bo sztuczne słońce, tak samo jak prawdziwe, może zaszkodzić! Łóżka opalające, zdaniem dermatologów, wyrządzają skórze znacznie więcej szkód niż naturalne słońce! Czego jeszcze możemy się spodziewać po solariach?
letnia opalenizna

Jak utrwalić letnią opaleniznę?

Pielęgnacja skóry
Pięknie opalona i zdrowo wyglądająca skóra to marzenie wielu z nas. W słoneczne letnie miesiące dość łatwo taką opaleniznę utrzymać, no chyba że pogoda nas nie rozpieszcza. Kiedy jednak dni stają się krótsze i do naszych drzwi puka jesień, trzeba przedsięwziąć odpowiednie kroki, by tę letnią opaleniznę utrwalić. Podpowiadamy, co warto robić, by cieszyć się nią jeszcze do późnej jesieni…
leki a opalanie

Leki i opalanie się - kiedy uważać?

Pielęgnacja skóry
Słońce działa na skórę nie tylko wtedy, kiedy jesteśmy na plaży. Opala również, gdy idziemy ulicą, czekamy na przystanku, spacerujemy. Pamiętaj, że nawet środki bez recepty mogą spowodować alergię. Dlatego, gdy się leczysz, staraj się unikać słońca. Warto przy tym pamiętać, że słońce potrafi wchodzić w reakcję z lekami, które zażyliśmy nawet jakiś czas temu. Wtedy zaś może dojść do fotouczuleń, deramtoz a nawet reakcji fototoksycznych.
kiedy można się opalać

Słońce: Kiedy z niego korzystać, a kiedy go unikać

Pielęgnacja skóry
Światło słoneczne poprawia nam humor, a czasem także… leczy! Wyjaśniamy, jak je dawkować. Przyjemnie jest powygrzewać się na słońcu – od razu mamy lepszy nastrój! Gdy tylko słońce wychodzi zza chmur, czujemy też przypływ energii. Ale to nie jedyne zalety słońca: jego promienie mogą mieć zbawienny wpływ na organizm i łagodzić problemy zdrowotne. Aby terapia przyniosła efekty, warto jednak pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim zachować umiar. Zwłaszcza w przypadku niektórych chorób opalanie jest niewskazane. Sprawdź zatem, jak wykorzystać leczniczą moc słońca i kiedy – w trosce o zdrowie – lepiej z niego zrezygnować.
zdrowe opalanie

Jakie są zasady zdrowego opalania?

Pielęgnacja skóry
Każdy z nas chciałby wrócić z wakacji z pięknym, brązowym odcieniem skóry. Ale czy na słońcu można przebywać bezpiecznie? Okazuje się, że tak. Pod warunkiem, że zamiast „smażenia się w słońcu” zastosujemy kąpiele słoneczne, podczas których dawkować będziemy sobie promieniowanie rozsądnie i z umiarem.
ćwiczenia podczas okresu

4 proste ćwiczenia rozluźniające na czas okresu

Ćwiczenia
Jeżeli w czasie krwawienia miesiączkowego czujesz, że jesteś obolała, opuchnięta i masz wszystkiego dosyć, zamiast poddawać się burzy hormonów, spróbuj wykonać kilka odprężających ćwiczeń jogi. Nie są one skomplikowane i nie wymagają posiadania szczególnych umiejętności, za to możesz być pewna, że skutecznie poprawią ci nastrój.
wibrogimnastyka

Co to jest wibrogimnastyka i kiedy warto ją stosować?

Ćwiczenia
Chcesz uniknąć zakrzepowego zapalenia żył, obrzęków nóg i zawału serca? Ćwicz z dobrymi wibracjami! Aleksander Mikulin, rosyjski konstruktor silników lotniczych, w latach czterdziestych ubiegłego wieku wymyślił wibrogimnastykę. Dlaczego inżynier zainteresował się tworzeniem nowej formy aktywności ruchowej? Bo gdy miał pięćdziesiąt lat, lekarze zdiagnozowali u niego zaawansowaną niewydolność krążenia.
ćwiczenia dla seniorów

4 proste ćwiczenia gimnastyczne dla seniorów

Seniorzy
Jeśli chcemy jak najdłużej zachować zdrowe ciało i pogodę ducha, powinniśmy nie tylko zdrowo się odżywiać i unikać stresu, ale także ćwiczyć.Oczywiście nie wszystkie ćwiczenia dobrze wpłyną na samopoczucie seniora. Nie każdy też jest w stanie wykonywać wyjątkowo skomplikowaną i czasochłonną gimnastykę. Pamiętajmy jednak, że choć nasze stawy tracą sprawność i często pobolewają, potrzebują ruchu! Najlepsze ćwiczenia są naprawdę proste.
ćwiczenia dodające energii

4 ćwiczenia, które dodadzą ci energii

Ćwiczenia
Kto nie lubi rano leniuchować do woli i przeciągać się w ciepłej pościeli? Niestety, po takim spokojnym poranku przez kolejne godziny często snujemy się i trudno nam zmotywować się do jakiejkolwiek pracy. Dlatego, żeby nie tracić ani chwili, wstań kilka minut wcześniej niż zamierzałaś, poćwicz i pełna energii rozpocznij nowy dzień!
ćwiczenia na bezsenność

Jakie ćwiczenia ułatwią zaśnięcie?

Ćwiczenia
Czy wieczorami masz problemy z odprężeniem się i pójściem spać? Jeśli tak, wypróbuj kilka ćwiczeń odprężających, które ułatwiają zaśnięcie. Polegają one na napinaniu (przez 5 sek.) i rozluźnianiu (10 sek.) mięśni w miejscach, gdzie gromadzą się napięcia. Są one niezwykle proste, a ich wykonanie zajmie ci niewiele czasu. Naprawdę warto się na nie zdecydować. Niech bezsenne noce pójdą w zapomnienie!